donderdag 3 december 2009

Fraser & Sydney

Hey!

Ondertussen zijn we bij het laatste deel van onze trip beland: Sydney!

Op moment van schrijven zitten we in Mooloolaba, op een onweersavond voordat we morgenochtend naar Sydney vliegen.

We zijn dus naar Fraser Island geweest en dat was nogal de moeite! Het rijden alleen al was een heus avontuur: we hebben genoeg rollercoastergevoel gehad voor lange tijd. Met onze 4x4 waren de zandwegjes (inderdaad, Fraser is 100% zand, doch is er ook beplanting: subtropen) met talrijke hobbels en putjes. Eens we het smalle eiland (15 km) doorkruist hadden (op een uurtje tijd) waren we aan dé 75 mile beach beland waar het rijden vlotter verliep. Onze eerste halte was bij Lake Wabby, 't is te zeggen, we moesten 3 km wandelen tot Lake Wabby en dat was een zeer warme ervaring. Lake Wabby bracht gelukkig een aangename verfrissing. Het meertje wordt elk jaar kleiner, door een grote duin die groter en groter wordt.

Hierna zijn we verder noordwaarts gereden en hebben we onze 4x4 op onze slaapplaats voor die avond gezet. Dit ging gepaard met een hele hoop los zand waardoor de auto even vastzit, voor foto's zie beneden. Van daaruit zijn we naar het scheepswrak gewandeld.

Nadien hebben we ons zwemgerief aangetrokken en zijn we tot Eli Creek gewandeld (in de zee 'mag' je namelijk niet zwemmen wegens gevaarlijke onderstromen en beesten zoals haaien en kwallen). Van Eli Creek hebben we helaas geen foto's maar geloof maar dat het écht de moeite was! Een zoetwaterstroompje dat ontspringt in het eiland waarvan je een stukje mee kan 'zwemmen' tussen de subtropen tot de monding in de zee. 's Avonds hebben we onszelf bezig gehouden met haasje over en Maxime ingraven.

De volgende dag zijn we even tot de Pinnacles gereden maar dat stelde niet veel voor. Nadien terug via het strand naar het zuiden, om via Eurong terug het binnenland in te rijden op weg naar de andere beroemde meertjes van het eiland. Eerst naar Lake Birrabeen met witte stranden en helder water: een zaligheid! En zo goed als geen toeristen! Nadien naar Lake McKenzie, wat op hetzelfde neerkwam maar met méér toeristen. Om half drie moesten we terug aan de ferry zijn, dus ons dagje was snel om! 's Avonds hadden we in Noosa afgesproken met een andere solarteamer, Bert, die met zijn kameraden rondreist.

De ochtend erop werd er niet alleen van Bert afscheid genomen, maar ook van onze vier gewoonlijke medereizigers die naar Brisbane gingen. Wij twee waren nog eens helemaal alleen. We zijn naar Maroochydore gereden, hebben daar een leuke camping gezocht en hebben ons fijn gedoucht. In de namiddag hebben we Nutworks bezocht, een macadamianotenbedrijfje: zeer lekker! Dinsdag hebben we een poging gedaan tot surfen. Helaas waren de weer- (voornamelijk wind-) goden ons niet gunstig gezind zodat we na twee uurtjes al zijn gestopt. Een wandeling en een drankje waren uiteindelijk een leuk alternatief! 's Avonds zijn we lekker gaan uiteten voor Stéphanies verjaardag en jawel, in onze zeevruchtenschotel
zaten ook zes oesters. We hebben ze flink, stuk voor stuk, binnengespeeld. Niet direct onze favoriete delicatesse...

We zijn ondertussen goed en wel gearriveerd in Sydney. Een prachtige stad! We hebben er nu al twee dagen in rondgeslenterd. Er is veel te zien, veel te doen!

Vandaag hebben we vanalles gepland voor de komende dagen: morgen gaan we naar de Blue Mountains, we hebben een ticket voor de Opera gekocht, we gaan naar de avondmarktjes, we gaan BBQ'en met de backpackers, ...

Momenteel wat problemen om hier foto's te uploaden, dus hopelijk straks of morgen meer succes!

EDIT: Hier zijn ze dan eindelijk: de foto's!